Terbuai

Isnin, Julai 14, 2008

Ada bisik suara garau
singgah ke cuping telinga
katanya hidup ini buaian

Aku tak percaya
Aku halau jauh-jauh
Suara garau tadi hilang

Jauh dalam kalbu
aku bisikkan sendiri
hidup mesti bergerak

Yang buaian itu bukan hidup
Tapi bimbang...

Bergerak tapi tak ke mana!

19 kata-kata kawan:

ka-ii berkata...

tidak ku fahami..

generasi berkata...

emm pandai awk buat pantun
leh ajaR Sye

Danielle_Corleone berkata...

hehe. bleh nyer. ko mesti bleh faham. -khai-

alamak, ni bukan pantun. hehe. tak perlu ajar setiap org pun mampu wat lagi baik. :-) -generasi-

Kikuri-hime berkata...

WOW!! That's deep, man! Anyway, this is my interpretation: You are being tempted by some negative force, saying that life is all fun and idle. But then, you managed to shove it off using your own willpower by realizing that is not the real life because life is actually filled with unending problems and predicament...

Saje je... sbb saya mmg suka akan sastera and interpretasi... Bukan tunjuk pandai, tau....

tempe berkata...

heheheh..buaian maut!!

Amiene Rev berkata...

Salam...

Hm... apa kata kita berleter sama suara garau itu.

ah tok berkata...

bateri kereta kong tu...

Bergerak tapi tak ke mana.

hahaha

areleaf berkata...

huhu..alangkah bagusnya klu wa ade bakat sastera seindah lu bro..hehe..

KAKTINY berkata...

teruskan melangkah.. satu dua tiga.. takdir ketentuan-Nya..

ka-ii berkata...

tidak danial..

artsoul berkata...

jgn bimbang utk bergerak..tp mesti ada matlamat..sure sampai..

Danielle_Corleone berkata...

ya, masing2 ada idea untuk kaitkan dengan yang ini. -kikuri-

alamak, bahaya ni. hehe -tempe-

bleh jugak hehe. -amiene-

hahaha. tapi gua tak ada kereta. -ah tok-

lu try la tulis satu, mesti best. hehe. -areleaf-

itu pilihan yang paling baik :-) -kaktiny-

alamak, takpe nanti saya jelaskan. -khai-

kalau tak ada matlamat jgn bergerak lagi kan? :-) -artsoul-

fahmi berkata...

nice poem..

salam ziarah..:)

Danielle_Corleone berkata...

terima kasih. salam kembali :-) -fahmi-

xrajunax berkata...

hidup tak usah difikirkan sangat
redah!

Muhammad Azli Shukri berkata...

Sajak yang bagus.

Danielle_Corleone berkata...

btul2 bro. kalau hujan pakai payung. kan? :-) -rajuna-

terima kasih. :-) -azli-

aku.chenta.muzik berkata...

yer...idup bukan buaian..bergerak tapi tak kemana..tapi idup tu roda..bergolek atas ke bawah, bawah ke atas dan maju ke depan.kalo kebelakang??bukan selamanye kebelakang..

Danielle_Corleone berkata...

roda juga ada pengawalnya. -chenta-