Marah? Di sini bukan tempatnya...

Ahad, Julai 06, 2008

Jangan hamburkan ejaan M.A.R.A.H
Aku sudah dewasa
Kau tahu atau tidak?
Kau kabur atau jelas?

Semalam aku masih dungu
Berfikir guna akal pinjaman

Hari ini aku pantas dalam semua
mencair dalam gumpalan sendiri!

29 kata-kata kawan:

Kikuri-hime berkata...

Kadang2 MARAH ade kebaikannya.. it helps to improve ourselves.. But then again, sapa yg suka kene MARAH...

Danielle_Corleone berkata...

maaf saya tak suka marah, dimarahi atau berkaitan dengan itu hehe :P -kikuri-

xrajunax berkata...

kalau marah
jangan tunjuk punggung
faham?

kamu bukan budak punk
haha

Danielle_Corleone berkata...

faham boss! :P -rajuna-

generasi berkata...

emm kalau kena marah mungkin orang itu sayangkan kita tau...
emm kalau kena marah ngn mak ke ayah ke lebih baik dengar kalau dia dah mati nnti menyesal...

Danielle_Corleone berkata...

marah = sayang = ? -generasi-

cempaka berkata...

marah itu baru la mathematic hardcore.

kena pikir beat dlu sebelum marah.

Danielle_Corleone berkata...

hehe! kira marah yang tak berhambur tak menentu la ni ek? -cempaka-

thafiexq berkata...

saya ada punya cepen mengenai marah hasil nukilan ketika di sekolah menengah. karang saya letak di entri ek..

by the way
suke entri ni... heheh

Danielle_Corleone berkata...

haa ok2! nak kongsi rasa tempat marah. hehe. tq2. -thafiexq-

Princess Liyana berkata...

Siapa marah you bro?mai bgtau ckit:p
princess marah dia smula..ehehe,emola plak mlm2ni:p

xrajunax berkata...

gua lagi pun pernah marah
gua ludah benda yang gua marah

sebab gua separuh punk

Danielle_Corleone berkata...

hehe. rilek2 princess, jgn marah2. :P

hahaha! lu slalu ludah lantai! hahahaha! -rajuna-

aku.chenta.muzik berkata...

td baru je dekno "marah" seseorang! marah yang keterlaluan!tp puas hati..at least hati ni ilang sket rasanye.huhu

Danielle_Corleone berkata...

alamak ini bahaya ni! -dekno-

aku.chenta.muzik berkata...

mmg pon...tp marah ni da tak tertanggung lagi.huhu

Danielle_Corleone berkata...

hehe marah bukan menanggung, tapi lepas dengan cara yang paling baik. :-) -dekno-

Tok Rimau berkata...

Kenapa kau guna teks warna purple? X frenly langsung dgn mata rabun aku.

tempe berkata...

jangan mara/..dimara e2 satu rahmat keran d c2 kita sedar kesilapan kita

Letting the time pass me by berkata...

Kalau boleh, aku memang tak nak marah orang dan tak nak orang marah aku...

Marah nie memang betul-betul non-productive..... Membazirkan tenaga sahaja...

Danielle_Corleone berkata...

hehe. sori la tok. saya guna teks kaler ungu ni utk menyamar. haha. -tok rimau-

hmm btul jugak tu hehe. -tempe-

hehe. mengganggu sistem reproduktif tak bro? :P -letting-

KAKTINY berkata...

tak best kan marah2.. tapi kalau mmg tgh marah.. sekali "HAMBUR" mmg BEST giler.. PUAS sgt.. kan kan kan.. (kaktiny ler tuh..hihihi)

Danielle_Corleone berkata...

hehe! time hambur tu jantung memang kuat bunyi kan kak. :p -kaktiny-

SATIRA + KACAU berkata...

Datang singgah untuk membaca. Tambahlah sikit-sikit dengan metafra dan personafkasi. Gimana?

Satira + Kacau

Danielle_Corleone berkata...

lama tak singgah ya saudara, ilham selepas kena marah agak sukar digambarkan melalu metafora. hehe. terima kasih saudara, nanti saya cuba tambah. -satira+kacau-

ka-ii berkata...

kalau xmarah tp berkecil hati dan inferior?

Danielle_Corleone berkata...

Sama jugak, buang la jauh2 menda2 negatif tu suma tau. :P -khai-

thafiexq berkata...

alamak... puisi marah saya kat penang! saya suwuh org sane post kan nukilan dalam masa terdekat.

Danielle_Corleone berkata...

ala yeke. hehe. takpe2 kalo dapat tunjuk tau! :P -thafiexq-