kaki bangku

Rabu, Julai 30, 2008

Ramai yang datang
tiada yang hilang
mata tertumpu
ke satu bangku!

30 kata-kata kawan:

greenergrass berkata...

mata itu dari insan yang setia...

S.YanaZ berkata...

Siapa di bangku itu?

wahhhhh...wahhhh...

Kikuri-hime berkata...

A simple poem. But I like the rhyming scheme. It talks about a ceremony of sort.. Seolah2, seseorang sedang dibicarakan.. Macam kat mahkamah jee..

l.i.f.e berkata...

cerita tentang kaki atau cerita tentang bangku?
atau tentang sesuatu yg tidak kelihatan? :-?

areleaf berkata...

aku cuba nk paham tp mgkin fikiran gue x sedalam itu..

ah tok berkata...

La la la la


Saya yang datang!
Taraaa!

artsoul berkata...

serammm...

marjerin berkata...

ini aku tak paham??..adakah disebabkan awek tersebut terkangkang luas sehingga menampakkan benda yg tak sepatutnya?

Anak Bumi berkata...

wah, sedap!

:)

shahril mohammad berkata...

kau dilamun cinta ke?

hajime berkata...

ko ke kaki bangku itu?

aRe You? berkata...

mata tertumpu kat 1 bangku?
ape yg menarik kat bangku tersebut?
adekah lelaki tampan lagi kacak duduk d situ?

Danielle_Corleone berkata...

kalau tak nak setia boleh? hahaha! -green-

hahaha! cubalah teka! -yanaz-

hmm... menarik penilaian anda! hehe. -kikuri-

atau mungkin semua di atas! hehe. -life-

gua pun tak paham bro! -areleaf-

yeay2! dah datang! hee. -ahtok-

takut tak? hehe. -artsoul-

wow! makin jauh puisi ini pergi! -marjerin-

nyam! nyam! -anak bumi-

dah lama dah! haha! -shahril-

puisi ini bukan tentang sukan yang pasti! cuba lagi! hahaha! -hajime-

haha! mungkin jugak la kot! -areyou-

yoshz berkata...

Hmmm...
Mengikut ilmu prosa klasik saya, penulis bercerita ttg sesuatu yg kabur, ramai org sedar tapi tak ramai yg mengakui/menulis ttgnya.

Sahih dan benar!

Encik danielle mmg takde idea.

Tanpa Nama berkata...

sajak anda `aku bukan komunis' (?), semalam (rabu, 30 julai) ada tersiar dalam tabloid `sinar' di ruangan `dari blog'(? lupa).

-abang Pyan

Tanpa Nama berkata...

danielle,
sajak anda `aku bkan kominis' (?)
semalam, rabu 30 julai, ada tersiar dalam tabloid `sinar' (di ruangan dari blog jika tidak silap.

-abang Pyan.

rahimin idris berkata...

salam,
macam puisi-puisi kabur suhaimi hj. muhammad ke ni?

hajime berkata...

haha!
aku tau bukan pasal sukan...
saje je...
(kaber line...)
=op

Danielle_Corleone berkata...

hehe! anda hampir tepat! :p -yoshz-

ha'ah ada saya pun ada baca. :-) hehe. tapi sinar tu akhbar harian kan? bukan tabloid kan? hahaha! -abg pyan-

haha! ye la kot. saya ni rabun. :p -rahimin-

hahaha! kantoi la tu! :p -hajime-

generasi berkata...

emm nie mesti kutuk malaysia kalah lawan ngn chelse kan

Akak berkata...

Salam...

Bangku siapakah itu???

d.o.n.u.t.m.a.n.i.s berkata...

mendalam
sampai
x faham

KAKTINY berkata...

tak mau duduk atas bangku tu.. nak bersila kat bawah.. sambil cucuk-cucuk kaki org yang duduk kat bangku tuh.. hahahha

Rajuna berkata...

ini menyindir gua
mentang2 gua kaki bangku!

chet!

Al-BIMA SAKTI berkata...

aku yg datang
kau tak mau pulang
aku yg keliru
atau kau yg haru biru..? hehehehe...

Princess Liyana berkata...

Alahai. cerita bangku plak:)huhu

Danielle_Corleone berkata...

ini xda kaitan dgn sukan. haha. -generasi-

hehe saya pun xtau. -akak-

hahahaha. -donutmanis-

hee. jahat. -kaktiny-

ini bukan sukan. hahaha. -rajuna-

crita lain plak ni. hehe. -bima-

lepas ni cerita meja plak. :p -liyana-

xuniverse berkata...

bsempena itu dsign ya? hehe

cheguman berkata...

apabila seseorang duduk di kerusi itu maka yg lainnya terpaksa bersila di lantai, mengadap dan menunggu arahan selanjutnya.

3a 'ta':
takhta
harta
wanita

baris2 ringkas tetapi kita semua berada di dalamnya.

Danielle_Corleone berkata...

tetapi ini bukan kerusi. ini bangku. jadi bagaimana? bangku itu sifatnya panjang dan boleh ditumpang. :-) -cheguman-