Masa ketika...

Ahad, Ogos 10, 2008

Kerana semalam
bukan jatuh cinta
dengan hari ini

Jadi tak pernah
ada kenangan
untuk hari esok

Cinta tolong!
berhenti seketika
hari ini

Kerana aku
mahukan kenangan
untuk setiap masa.

53 kata-kata kawan:

mOhD^.^rAz berkata...

aku mengharapkan
kenangan
yang boleh
aku ingat
sampai bila-bila

sa-ii berkata...

mane? mane komen yg banyak2 tuh????

iAmeFie berkata...

xkan kita mahu hentikan cinta itu..
semata mata untuk kenangan?
xkan kita nak kuburkan cinta itu
semata mata untuk hadirkan kenangan untuk hari esok?
dengan cinta,kenangan tetap akan kita dapat..
kenangan tetap akan kita kenang..
;)

Tok Rimau berkata...

Simpankan paper tu. Kawan2 ada beritahu tapi kat Johor tak jual. Nanti Maskara akan datang boleh tok amik.

atzmand berkata...

negara dibina atas rasa cinta & kenangan. jangan dibunuh keduanya.
perjuangan didasarkan atas keduanya.

kel@mbu berkata...

semalam kenangan
hari ini realiti
esok mimpi
dude, hidup memang penuh rutin

Akak berkata...

Salam Danielle...

Boleh ke cinta itu berhenti buat seketika???

generasi berkata...

kalau boleh aku nak lupa semua kenangan yang ada pada aku untuk selama-lamanya kerana kenangan amat meyakitkan

yoshz berkata...

Semalam tidak pernah jatuh cinta,
Baik dgn hari ini mahupun esok,
Kerana mustahil bertemu keduanya,
Walau ruang dan masa dapat kau bengkok.

ida asro berkata...

saya x mahu hidup dalam kenangan!

tp kenangan akan tetap menjadi kenangan..x semuanya indah tp yang duka juga tetap dikenang...

hmm... ;)

tempe berkata...

cinta e2 tipu dusta!!gua xpecaya..cinta suma perlu kan duit xda duit xda cinta..gua miskin so sapa mau cinta sama gua?

aRe You? berkata...

kenangan dan cinta?
owh i alergic pasal cinta2 ni..
haha :P

rahimin idris berkata...

ah, sajak. aku pun nak letak sajak juga la dalam blog aku. kau baca tau! haha

ah tok berkata...

Pastinya kenangan terindah!



.

Marjerin berkata...

kita jangan jatuh cinta, kita permainkan cinta shaja

Danielle_Corleone berkata...

aku pun harap kamu begitu. :-) -raz-

ni dah mula byk la ni. hahahahaha! -sa-ii-

wow! :-p -efie-

wokay tok! tak ada masalah. hee. -tok rimau-

luahan makna yang menarik. :-) -atzmand-

hari2 perkara yg sama kan? -kelambu-

kadang2 jika kita mahukan ia akan berlaku. -akak-

bukan semua mungkin. -generasi-

wow! luahan kamu juga menarik bro! -yoshz-

itu sudah pasti. :-) -ida-

ya ka? hahahaha! -tempe-

hehe. nanti ada kes ruam2 badan ek? :-p -areyou-

hahaha! mesti2 nanti gua baca. -rahimin-

hahaha! ya btol! -ahtok-

hehe. kadang2 boleh la kot. -marjerin-

Akak berkata...

Salam Danielle...

Nanti bila2 senan singgah blog akak amik award tau..

Kikuri-hime berkata...

Tone puisi ni agak melankolik. Syahdunyee... Semua yg tercatat benar belaka... Love comes with emotional baggage...

Danielle_Corleone berkata...

tq akak. :-)

cinta jarang berbohong. -kikuri-

S.YanaZ berkata...

Cinta semlm
menjd ingatan
utk hari ini...
dan
menjd kenangan
pd esok hari.


brgkali...(?)

Carol~lyzam berkata...

simple, but superb! bro kali nie;)

n bgitu juga ngn "cinta" yg aku cari2kan, smuanya simple tp superb pd dlm mksud dan perkongsiannya... (ah! bilakah akan aku peroleh..?)

Anak Bumi berkata...

adakah cinta tak wujud untuk golongan amnesia?


;p

aku.chenta.muzik berkata...

aaaaaa~~tak tercapai akal ku. **blur**

Princess Liyana berkata...

alahai,sweet sungguh sjak ini:)huhu

Kikuri-hime berkata...

Ye ke?... cinta adalah ilusi. Cinta yg membuatkan kita nampak dunia ni indah. Kalu dah keluar dari cinta masa tulah segala realiti terpamer. so CINTA ADALAH ILUSI semata2.. heheheh....

Op berkata...

danielle kalau paper tu ada lebih, bawaklah lebih-lebih he he.

cinta? indah. cinta? parah.
cinta? untuk mereka yang banyak masa.

Izwan berkata...

Teringat kali pertama jatuh cinta.. ahh... Kenangan belaka..

Cinta...

Danielle_Corleone berkata...

mungkin juga. :-) -yanaz-

rezeki belum sampai lagi tu bro. :-) -carol-

hahaha! ada2 tapi lambat skit. -bumi-

alamak! mcm na ni! hehe. -chenta-

untuk kamu princess. hehe.

hehehe. masing2 ada pendapat. -kikuri-

hee. pada saya ada dua naskah je bro. -op-

sejarah berputar juga. -izwan-

KAKTINY berkata...

kenangan.. semalam ker, hari ni ker.. esok ker.. kena tempuh.. kena terjah.. tak boleh tidak.. kan..

l.i.f.e berkata...

cinta & kenangan sangat sinonim :|

zizie ali berkata...

kenangan bergantung kpd memori. kau punya momori berapa gig?

Rajuna berkata...

selagi ada masa
ada kesempatan

tempe berkata...

stim babon!!

Danielle_Corleone berkata...

hehe. btul2. -kaktiny-

ni pun btul jugak. -life-

haha. xpenah kira plak. -zizie-

selagi masih bernafas. -rajuna-

lu apahal stim tgk babun bogel ka? hahaha! -tempe-

~syorre~ berkata...

ade org ajak lepak2 tgk wayang smbil jalan2 lihat bintang dan menikmati aiskrem buatan itali tanpa segan silu di bulan syaaban..jomm!!!

ka-ii berkata...

bos jom bercinta haha,

syorre tgk bintang xnk ajk aku ke?

yoshz berkata...

padan muka ko dah kena tag.
sila rujuk blog aku.

oh shit. ko dah kena.
ah, mampusla.

Taf Teh berkata...

Yang ni kena baca kat MASKARA 2009.


Okei?

:)

Danielle_Corleone berkata...

hahaha! jom. -syorre-

nak jugak boleh? -khai-

haha! esk gua letakkan award lu bro! tq2. hahaha. -yoshz-

Akak berkata...

Salam Danielle...

Akak singgah jap mlm2 nie, nak tgk hehe nak baca sebenarnya sajak yg terbaru...

SATIRA + KACAU berkata...

Sdr Danielle: Saja mengesyorkan. Kalau ungkapan yang ini :"...Cinta tolong!/ berhenti seketika/ hari ini/"

Kalau dibaiki sedikit menjadi: "..Cinta, / hari ini seketika/ tolong!/ berhenti/ "

Bagaimana? Ok ker tak? Sekadar menyarankan. Jangan marah.

Saira + Kacau

dugongsenyum berkata...

sajak kau macam litar. haha

Danielle_Corleone berkata...

alamak! ye ke? hehe. :-p -taf teh-

hehe. malam ni baca lagi kak, mungkin ada yang baharu. -akak-

hmm. boleh juga kalau begitu. terima kasih saudara. :-) -satira-

hahaha! kenapa jadi litar plak ni? hehe. -DS-

Al-BIMA SAKTI berkata...

semalam tak pernah bercinta
jadi hari ini tak ada kenangan tercipta.

cinta tolong jangan datang seketika
kalau datangmu biarlah selamanya...

Danielle_Corleone berkata...

wow! hehe. -bima-

mOhD^.^rAz berkata...

yahuuu..
holiday

Princess Liyana berkata...

Untuk princess?;)thanks!how nice of you..

Tokyo BLUE berkata...

cinta tu buat aku sakit sekrng..waaa

Danielle_Corleone berkata...

hehe. mari bercuti! -raz-

ya utk awak. :-) -princess-

alamak. kenapa ni. huhu. -tokyo-

aku.chenta.muzik berkata...

chenta???akuchentamuzik.haha.i am a failure in luv life.**sucks**

Danielle_Corleone berkata...

hehehe. lek ar! -chenta-

Princess Liyana berkata...

huhu nak sajak lg:)ahaks

Danielle_Corleone berkata...

nak lagi ye. nanti saya buatkan. hehe. :-p