Pokok

Rabu, Oktober 08, 2008

Di bawah sebatang pokok
Aku tidak tahu nama pokok itu
Yang aku tahu
Aku sedang menunggu

Bolehkah engkau membantu?

Jika kamu lalu dan lalang
Dan bertemu dengan seorang tua
Aku mahu kamu katakan kepadanya
Yang aku sedang menunggu dia

Tolong ya! Aku merayu!

Orang tua itu cukup penting
Kerana pada dia sahaja
Aku mampu luahkan ayat pertanyaan

"Tok, apa nama pokok ini?"

25 kata-kata kawan:

Muhammad Azli Shukri berkata...

teringat masa aku panjat pokok dan jatuh, lepas tu kaki terseliuh..apakah pengajarannya? lain kali nak panjat guna tangga.

ka-ii berkata...

pokok ape tu?

A t i Q a h berkata...

Kenapa tok tu sorang je yang tau jawapannya?

hajime berkata...

idup lagi ke org tua tu ek?

l.i.f.e berkata...

orang tua yang macam mana kah perawakannya?
sekarang ramai sangat orang tua yang berperwatakan muda, kemungkinan besar dia pun tak tau itu pokok apa

Anak Bumi berkata...

Nama pokok ini adalah

a. Bauhinia purpurea

b. Melia alba

c. Bafia nitida

d. Eugenia orleana.

Sila pilih mana2 jawapan di atas.

rahimin idris berkata...

are you "waiting for godot"?

alif-mikail berkata...

Tok : Pokok rambutan...
Daniele : Pokok apa?
Tok : Pokok rambutan...
Daniele : Pokok apa?
Tok : Pokok rambutan...
Daniele : Pokok apa?
Tok : Pokok rambutan...
Daniele : Pokok apa?

.. Peristiwa itu berlangsung selama 24jam ..

Daniele : Pokok apa?
Tok : Pokok rambutan...
Daniele : Pokok apa?
Tok : Rambut! orang utan!

Danielle terus membuat entry di blog beliau..hahaha

artsoul berkata...

ada maksud tersirat ka?

Akak berkata...

Salam Danielle...

Dah tau lom nama pokok tu??? mana org tua nie tak sampai2 pun..

yoshz berkata...

Org tua itu akan berkata,
"Tidak kira apa namanya,
kamu terus berteduh dibawahnya. Buahnya kamu boleh puas makan, tapi jgn habiskan.
Pokok itu kami pinjam, dan pulangkan kembali kepada kamu, orang muda.
Satu hari nanti, bila sampai masanya,
Kamu harus buat yg sama"

budak UKM berkata...

untuk debat panas kapitalisme lwn sosialisme sila lawat blog student ukm kat:

http://diskopi.wordpress.com

ermmm...tak sumernyer ada debat. citer yang rilek-rilek pon ader gak. lawat dan komen. kalo suker kasi tahu member-member lain. timer kaseh.

biar poyo jangan paip!

Izwan berkata...

Pokok tempat berteduh..

Berteduh bawah sistem kapitalis..

Minta bantuan dana itu.. Dana ini..

Menyelamatkan mereka yang kaya dan semakin kaya..

Menindas mereka yang miskin dan semakin miskin..

Pastikah pokok itu namanya pokok kapitalis..

Pokok itu membantu atau membatu..

Terpulang..

alinaabdullah berkata...

erm. orang tua bertapa bawah pokok eh?? cobaaannnnnn...

Carol~lyzam berkata...

ah...aku tahu..tok itu tidak dpt menjawap persoalan mu itu, kerna tok itu hanyalah penggembala. mungkin jika anda bertanya makcik di sna, makcik itu kaan menjawab dgn selamba. kerna mkcik itu penanam pokok itu dan juga buah-buahan di ladang sna,,,

Al-BIMA SAKTI berkata...

dah tau pokok apa...?

kel@mbu berkata...

mmg ssah kalau pengenal2 pokok sudah pupus..

ah tok berkata...

POKOK MELAKA BARANGKALI

KAKTINY berkata...

ches ches ches... nak buat research pasal pokok tu yer.. jap nak pi cari tok tua tu.. hihiih

Jemput Datang Beraya Rumah kaktiny pada 18.10.08 yer..

poyotito's berkata...

tok tu akan menjawab,

apahal lu tanya gua plak?
bukan pokok gua bai!

kikiEy berkata...

orang tua:
pak pun tak tahu pokok ini nama apa.pak bukan ahli kaji pokok,nak:]

Danielle_Corleone berkata...

kenangan. :-) -azli-

pokok itu masing-masing tahu. -kaii-

sebab orang lain tak tau. hehehe. -
atiqah-

hidup lagi aku rasa. haha. -hajime-

hmm. orang tua tu gua rasa dia ahli botani. -life-

gua pilih. Orlando Bloom. hahahaha! :-p -bumi-

hmm. godot. mungkin. -rahimin-

hahahha! bleh jugak tu. -alif-

semestinya ada! :-) -artsoul-

tak tau lagi kak. org tu tu wat saya tertunggu. -akak-

:-) intrepetasi yang chantek! -yoshz-

hahaha! gua suka yang rilek2. -ukm-

wow! keras terjemahan kamu! :-) -izwan-

sat lagi dier datang bertapa. -alina-

ni cerpen. hahaha. -carol-

blum bro. :-) -bima-

gua nak jadi ahli botani. hehe. -kelambu-

hmm. mungkin jugak. :-p -tok-

hehe. segan la kak. :-p -kaktiny-

hehe. selamba tok! -tito-

hehe. kesian tok tu. -kikiey-

pemikir lapuk berkata...

katak melompat...plup...hilang...

dugongsenyum berkata...

pisang?

Danielle_Corleone berkata...

hilang terus. haha. -lapuk-

haha bleh jadi tu. :-P -dug-