Untuk Taufik & Hidayah

Isnin, Mac 29, 2010

Basahkan bibir
manjakan lidah
dengan kata puji
dan kalimah syukur


Kerana bertambah dalam dunia
manusia putih
manusia bersih

Biar yang ini kita doakan
Biar yang ini kita harapkan

Jadi terbaik untuk dirinya
Jadi pelindung untuk ibunya
Jadi nilai bangga untuk bapanya



**Untuk Taufik & Hidayah yang sedang menempuhi alam baru sebagai ayah dan ibu**

Tahniah daripada aku. :-)

16 kata-kata kawan:

Mohd Taufik berkata...

perghh.. layan bro.
Thanks for the pantun.
akan aku link kan ke blog ko dari fb aku.. XD

greenergrass berkata...

:)

Rajuna berkata...

bila la pulak turn aku ni? ha ha ha

MARSLI N.O berkata...

Sdr. Sudah ke mana bisa yang dulu kaulontarkan?

Danielle_Corleone berkata...

Abang Marsli,

Saya pun tak pasti apa sudah jadi dengan sajak-sajak saya. Setiap kali saya cuba, ada semacam yang tak kena. Apa pandangan abang Marsli?

Naskah Percuma berkata...

biasala tu.. sungai pun ada masa kering. ilham dtg mcm gunung hempap kepala pegi mcm awek yg x tinggalkan nombor telefon.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

.........................
aku hilang kata kata

cimon berkata...

bukan dlm hati ko da ade taman ke Faq?

hehe (^v^)

AieSha berkata...

dah bersawang.

Danielle_Corleone berkata...

malas gua nak ambik port dah. ha ha.

Amiene Rev berkata...

taman yang indah

Mohamad Farez Abdul Karim berkata...

danielle, aku membacanya. :)

Irwan berkata...

Salam,

FYI: http://aderberani.blogspot.com/2011/04/rekomendasi-kepada-gelap-datang-kembali.html

hans berkata...

wah....xsabar nak kahwin

Amiene Rev berkata...

ini puisi yang saya paling suka dalam blog ini.

Unknown berkata...

follow back blog saya.... :)
terimakasih....