Poket kamu penuh tapi perut aku kosong langsung!

Ahad, Disember 14, 2008

Mudah untuk kamu katakan
dan mudah juga untuk aku menghadam
dan melumatkan pejal-pejal nikmat
yang kamu berikan

Sukar untuk kita sama-sama
dalam satu jalan
dan kamu memimpin tangan aku
dan mungkin kadang-kadang aku
memeluk dan mencium peluh di dahi kamu
agar kita hilang lelah bersama

Jika ADA yang memberi izin
aku mahu mengisi ruang kontang
dalam perut sendiri
dengan kertas-kertas
dan tembaga-tembaga nilai
dalam poket kamu

Aku makin sengsara
hanya mampu diam
dan menahan
alunan rentak
yang datang

Kamu? Kamu terus berbondong-bondong
mengusung poket penuh
ke mana-mana
hingga sampai satu ketika
poket kamu itu bocor

Apabila bocor dan berlubang
akulah manusia paling nikmat
dan susuk tubuh paling pandai mencipta senyum
kerana aku akan mengekor kamu
bagai bayang-bayang gelap
mengutip tiap-tiap yang jatuh itu!

25 kata-kata kawan:

hajime berkata...

bile nak intebiu ni...
(tak pasal2 komen xde kene mengene ngan pos)

hegira berkata...

oh ya! aku pun akan doa poket itu bocor. dan aku di belakang kamu dalam gelap. kutip yang jatuh jatuh dari poket.

aie akaike berkata...

nasib baik aku simpan dlm stokin.
weit.. lu kena tag dr gua.. jawab2..

pemikir lapuk berkata...

..emmmm......pandai ambil kesmpatan ye.....mi no sik inglis...

artsoul berkata...

pandai berpuisi...

yoshz berkata...

jom tengok bukan teater?

kikiEy berkata...

poket penuh tapi penuh ngan duit haram,
wtpe?

baik diam2 xde duit,
lagi bagus

haaaha

hafiz berkata...

fuhhh...ini 3 dalam 1 atau 2 dalam 3 banyak kesahnyer! skang ni poket aku pun kosong...perut pun kosong... kosonglah mudah citer. hahaha

sarloamd berkata...

la.
awak tak habaq hang nak makan?

sangat menarik.
ada maksud terang dan tersembunyi ni.
kebetulan masa aku baca ni. perut aku juga lapar. gaahhh

l.i.f.e berkata...

bila dah dapat kutip dari poket yg bocor itu, sahih ke perut tidak kosong lagi?

aie akaike berkata...

bisnes ape weh?? halal tak?? jgn tercicir tgh jalan dah lew..

Princess Liyana berkata...

sajak kamu memang hidden meaning smuanya;)

tau tkpe..tk dpt jumpa di maskara..tkpe maybe next time;)

ada juga tanye tok rimau, bro tk dtgke?;P

[S]itie [B]Um [B]Um berkata...

woah!! kreatif

Rajuna berkata...

neslo panas satu
dengan mee goreng kurang masin eh?!

rahimin idris berkata...

woi, mana ada poket penuh aku ni. setakat belanja teh tarik ngan roti banjir untuk kau tu boleh la! haha

Azzam Supardi berkata...

Lapar ke?

teddi berkata...

haha kalau bocor ajak aku join sekali tau

tempe berkata...

pocket e2 bocor?nampak sgt x bayar zakat ni e2 la Tuhan bocor kan poker ko kerana lupa dgn nikmat yg di berkan Nya.

Izwan berkata...

hahaha

Lawan!!!

Revolt!!!

Izwan berkata...

Bro..

Jmpa Sabtu nih!!

Bawak teman, bawak kekasih!!

greenergrass berkata...

huihhhh tuk sapa ni dannyal?

alif-mikail berkata...

makin berseni ayat.. peh!

poyotito's berkata...

dapat lebih payung la skit

heh

ka-ii berkata...

aku faham..

faham.

hari ini ak bersedih. kamu yg pertama tahu. ak sgt sedih. sedih.

iceburn berkata...

peluru mu puitis,
Friday, December 26, 2008
:: Celah Retakmu Lahir Aku ::
dimana lagi, aku kurang berkarya...
juga kurang bergoblog...
terima kasih kamu lawat minda bersaru...
www.mindabersaru.blogspot.com