Waktu Kita Memang Berbeza (Episod 1)

Ahad, Mei 25, 2008

Ketika awal pagi tadi, Harun terjaga dari tidur secara tiba-tiba, tidak tahu mengapa, dalam keadaan tiba-tiba itu mukanya kelihatan pucat seolah-olah baru mengalami mimpi buruk atau yang paling seram. Dicapainya jam meja di atas meja kecil di bucu katilnya, jarum-jarum jam itu menunjukkan 2.30 pagi. Masih terlalu awal untuk Harun bangun dan meneruskan kehidupan seperti pagi-pagi yang biasa. Harun cuba lelapkan semula matanya, tetapi tidak mampu. Seketika Harun terdiam sambil terduduk di bucu katil. Tidak tahu mahu melakukan apa. Harun bangun menuju ke dapur mencari gelas dan air, melegakan sedikit rasa tiba-tibanya tadi.

Harun ke ruang tamu pula, menekan suis televisyen dan membiar sahaja ia terpasang sambil menonton memaksa mata untuk terpejam. Di kaca siaran terpapar perlawanan ulangan Liga Bolasepak Sweden, Harun memang gemar menonton perlawan-perlawan bola sepak, tetapi tidak pernah pula bagi dirinya menonton perlawan liga-liga yang pelik sebegitu. Namun Harun layankan sahaja, tujuannya pun bukan untuk menonton televisyen, tetapi berharap untuk tidur seketika selepas itu.

Harun melihat jam di dinding, kerana jarum itu terlalu cepat, angka juga sudah berubah menjadi 3 pagi. Harun berfikir mengapa angka sering mengikut kehendak jarum, adakah kerana angka itu tidak tahu membuat keputusan sendiri atau jarum dan angka itu sedang buta dalam bercinta...

9 kata-kata kawan:

ka-ii berkata...

crita tergantung. kene tungu crita abes.

Danielle_Corleone berkata...

hehe. sabar nanti kita akan dapat perhatikan apa yang jadi...

greenergrass berkata...

dannyal!!! mungkin juga ia bersinta mungkin juga tidak.... maka dia tertanya2 mengapa ia berlaku... :)

Danielle_Corleone berkata...

hehe. mungkin juga dyana... kita nantikan ya!

Sang Pencinta berkata...

ermm ni cerita bersambung eh?..wa xfaham..huhuhu..tp pape pon angka e2 telah membunuh ku..

Rajuna berkata...

kena tukar tajuk ni
jangan pandang jam

haha

Yana Ismail berkata...

sambung2..huhu

Yana Ismail berkata...

sambung2..huhu

Danielle_Corleone berkata...

haha! sabar tempe. nanti ko pun akan phm.

haha. harap2 ni bukan kisah seram la rajuna.

hehe. ye puteri. nanti akan ada smbungnya. tunggu... :P